El carregador de bateria ja porta incorporats tots els elements de protecció (veure apartat específic “carregador de 2ª bateria” inclòs un fusible situat a la part posterior de l’aparell.
Cal considerar que amb el relé tancat (motor en marxa) tenim una corrent de curtcircuit de 200A amb les dos bateria en paral·lel. Això es molta potencia i justifica totes les precaucions pressa en el disseny.
Comparat amb aquesta intensitats, l’aportació del carregador de bateria es negligible i mai s’ha de fer servir el carregador de bateria amb el motor en marxa (relé tancat).
Les sortides de positiu tan de la bateria principal com de la segona bateria, estan protegides amb un fusible aeri de 100A situat a peu de borna de positiu i protegeixen la zona elèctrica protegida corresponent:
· Zona elèctrica 1 fusible de 100A de la bateria principal: de la borna de positiu a relé automàtic (entrada).
· Zona elèctrica 2 fusible de 100A de la segona bateria: de borna de positiu a relé automàtic (sortida),a l’entrada de la base de fusibles, el cable fins al carregador de bateria i el cable fins l’inversor.
Les zones elèctriques corresponents als 10 circuits de sortides de la caixa de fusibles estan protegides individualment per fusibles de menys poder de tall
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada